Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012

The Girl With the Dragon Tattoo US version

λοιπόν χτες είδα το κορίτσι με το τατουάζ το αμερικάνικο το οποίο περίμενα πολύ καιρό και από την ώρα που ανακοινώθηκε είχα μεγάλη αγωνία για το πως θα είναι.
καταρχάς είμαι τεράστια φαν των βιβλίων και των Σουηδικών ταινιών, ντάξει την τρίτη Σουηδική δεν την έχω δει ακόμα, αλλά νομίζω μπορώ να έχω ολοκληρωμένη άποψη.

ακριβώς όπως μια κοπέλα που έλεγε στον φίλο της όταν φεύγαμε από την αίθουσα "μου άρεσε πολύ περισσότερο από το Σουηδικό, εσένα?" και πριν προλάβει ο αρσενικός να απαντήσει του λέει "βέβαια ο Μικαελ και η Λισμπετ δεν μου άρεσαν καθόλου".
χμμμ τότε τι σου άρεσε κοπελιά σε μια ταινία στην οποία δεν σου άρεσαν καθόλου οι πρωταγωνιστές?!
αυτό θα παραμείνει μάλλον μυστήριο για όλους.

στο λοιπόν, φανταστική η αμερικάνικη, κράτησαν το περιβάλλον της Σουηδίας για τα γυρίσματα γιατί πιθανότατα δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον πλανήτη τόσο "σκοτεινό" με την "κακός χαρακτήρας" έννοια του όρου μέρος για να γυριστεί μια τέτοια ταινία και πολύ καλά κάνανε. κάπου διάβασα ότι οι ηθοποιοί είχαν μια προφορά και καλά Σουηδική και ότι ήταν λάθος αυτό κτλ εγώ το βρήκα καταπληκτικό, καταρχάς και γιατί δεν μου φάνηκε ούτε και καλά, αλλά ούτε και καλά Σουηδική. ήταν απλά μια βαριά προφορά που συναντάτε όσο Βορειότερα ανεβαίνεις και αυτό είναι γεωγραφικό γεγονός. τρομερή ατμόσφαιρα, τρομερά τοπία, τέλεια locations για τα σπίτια και τα flash backs που έκανε ήταν τόσο ακριβή χρονολογικά από άποψη μόδας και διάθεσης ακόμα και χρώματος του φιλμ που ήταν επιτέλους σαν να έβλεπα ότι είχα φανταστεί διαβάζοντας το βιβλίο. βέβαια το σπίτι του Μάρτιν και ο θάλαμος βασανιστηρίων στο κάτω επίπεδο ήταν πολύ state-of-the-art απ' ότι και ο δόλιος ο Stieg* ενδεχομένως να είχε φανταστεί, αλλά όλα αυτό το έκανε ακόμα πιο γοητευτικό και ανατριχιαστικό.
επίσης, δεν μπορώ να μην σχολιάσω τα καταπληκτικά ρούχα του Daniel Graig, που εμένα δεν μου αρέσει γενικά σαν ηθοποιός [ούτε άνδρας μέχρι την στιγμή φυσικά που παντρεύτηκε την μοναδική Rachel Weisz] αλλά εδώ δεν είχε μόνο ενδιαφέρον, αλλά ήταν και αστείος. ποιος να μας το 'λεγε, I know, I know. φανταστικά ρούχα επίσης και η Rooney Mara η οποία ήταν ελαφρώς πιο γλυκιά από την Σουηδή προκάτοχο της και στο έκανε ακόμα πιο δύσκολο να την δεις να τραβάει όλα αυτά που τραβάει. επίσης συγκλονιστικό styling, boarderline λεσβιακό, όπως και η ίδια, και θες να μάθεις και κάτι? η H&M σε συνεργασία με τη στιλίστρια της ταινίας έκανε ολόκληρη σειρά από ρούχα τα οποία μην απορείς γιατί δεν τα είδες ΠΟΤΕ εδώ στην ψωροκώσταινα που μένεις. η Robin Right [που δεν μπορώ με ΤΙΠΟΤΑ να την συνηθίσω χωρίς το Penn σαν κατάληξη στο επώνυμο της] ήταν μαγική, όσο γερασμένη πρέπει, όσο sexy πρέπει, ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΗ από την Σουηδή Erica.
βέβαια, το φινάλε μου το άλλαξε λίγο ο Φιντσερ, τι λίγο δηλαδή, του γάμ*σε την μάνα και δεν κατάλαβα ποτέ γιατί το έκανε αυτό. θέλω να πω ήταν πολύ ξεκάθαρο τι γινόταν στο βιβλίο και στην Σουηδική ταινία και δεν βρήκα λόγο για αυτή την τόσο σημαντική αλλαγή.
γενικότερα a must see and read!!!!

*να σου πω εδώ για την ιστορία [είμαι σίγουρη ότι το έχω αναφέρει ξανά παλιότερα] ότι ο Stieg Larsson πέθανε πολύ πριν δει την τεράστια επιτυχία των βιβλίων του καλά-καλά, πόσο μάλλον να γίνονται και Χολιγουντιανή ταινία. sob.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου